onsdag 24. november 2010

"Ein kjed'lige time"

I dag har jeg en av mine første starb-timer på lenge der jeg ikke har noe å gjøre (starb står for STudieARBeidstimer og brukes til lekser). Problemet blir selvfølgelig å finne på noe å gjøre, så etter å ha sittet å lest de nyeste artiklene på siden jeg er inne på daglig (eller nesten daglig) slik som cracked.com og twitter tenkte jeg at bloggen kunne være noe. I de neste timene er det norsk, der vi for tida har om dialekter, noe som ville vært gøy hvis det ikke var for at de har en lærer som kan gjøre det meste kjedelig. Det mest interessante han har sagt foreløpig om dialekter er at e-ene vi her på Haugalandet pleier å ha på adjektiver kalles en svarabakti-vokal. Målet for denne timen er selvfølgelig å få han inn på dette så me slipper å høre om infinitivsendelsene i Indre Troms.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar